Як правильно спланувати магазин?

Купівельна поведінка клієнтів вашого майбутнього магазину определяеться растановкой торгового обладнання в залі, і часто залежить від розміру вашої торгової площі і її форми.

Найпопулярніші планування: вільний потік, сітка, петля. В даному випадку добре мати план приміщення з розмірами стін, відстанями між колонами, віконними і дверними отворами. Всі ці розміри необхідні для розстановки стелажів та іншого торгового обладнання в приміщенні.

Залежно від того чи розміри будуть вказані на плані більшою мірою залежить максимальне і точне розміщення торгового обладнання, що в підсумку дозволить пропускати максимальний потік покупців.

Розглянемо кожен вид планування детальніше:

1.Сітка

Це планування більш застосовна до великих супермаркетах і продуктових магазинах. Вона гарантує доступність товару протягом усього магазину. Розташування стелажів у вигляді «сітки» забезпечує прямолінійне пересування покупців по торговому залу.

При розстановці стелажів можна дозволити собі деякі експерименти. Основними варіантами проектування торгового залу:

– стелажі розставляються паралельно короткій стіни, при цьому довга стіна залишається вільною і уздовж неї розставляються холодильне обладнання та вітрини, тут можна зробити акценти на певний товар і вигідно його презентувати;
– стелажі розставляються паралельно довгої стіни – такий варіант дозволить грамотно регулювати купівельні потоки, при цьому залишається достатньо місця для іншого торгового обладнання;
– стелажі розставляються по діагоналі – цей метод відрізняється своїм нестандартним рішення, він більш стильний, привабливий його часто використовують на АЗС або в магазинах з невеликим товарним асортиментом, це обумовлено тим, що при розстановки торгового обладнання неефективно використовується велика частина торгової площі. Але при такому плануванні товар виглядає більш доступним, що збільшує купівельну спроможність.

При виборі методу «сітки» існує ряд умов:

-саме головне не робити довгу лінію стелажів, монотонність призводить до втоми і невдоволення покупця. Робіть розриви, виставляйте акції товарів, міняйте групи товарів, використовуйте торцеві і приставні стелажі для розташування просуваються товарів або так звані «товари імпульсної покупки». Основну групу товарів краще там неразмещать.
– стелажі повинні розставлятися правильно по висоті – високі стелажі в основному розставляються уздовж стін або меж торгової площі і до центру висота стелажів зменшується, це дає можливість збільшити оглядовість і доступність товару і не створює ефект тунелю.

2. Петля

Цю планування краще використовувати в спеціалізованих магазинах.
При цьому купівельний потік прямує як би по колу, по спіралі, через весь торговий зал. Це дозволяє обійти всі групи товарів, починаючи з входу і закінчуючи касою. Велика увага при такому плануванні потрібно приділяти грамотної викладки товарних груп.

Недолік «петлі» – крайня складність проходу в зворотну сторону, так як відвідувачеві доведеться рухатися назустріч загальному потоку покупців.

3. Вільний потік

Вільний потік має на увазі собою вільне планування залу – це найпоширеніший спосіб расставнокі торгових стелажів і обладнання в спеціалізованих магазина і бутиках.

Торгові стелажі не розміщуються в прямі лінії, в більшій мірі під кутом – це забезпечує вільне переміщення покупців по всьому магазину спокушаючи товарами на кожному кроці. За допомогою такої розстановки можна зробити акценти на певних товарних групах.

Цікаві новини